سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴

اخبار

وزیر و مسئولین نفت روز پرستار را تبریک گفتند

وزیر و مسئولین وزارت نفت در پیام‌هایی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و با تبریک روز پرستار، از زحمات پرستاران تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت‌نفت گچساران؛ جواد اوجی وزیر نفت در پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار آورده است:

1

«من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق»
تلاش‌های ایثارگرانه و از خودگذشتگی کادر درمان در روزهای شروع بیماری کووید ۱۹ که نه دستی به دوستی و نه آغوشی به گرمی می‌توانست حتی برای عزیزترین عزیزان باز شود، درخشان‌تر از گذشته نمایان شد. آنان که بی‌هیچ چشم‌داشتی و با مسئولیت‌پذیری، بی‌پروا، جان بر کف، متعهدانه و فداکارانه جهت کمک به بیماران مبتلا، در خط مقدم مبارزه با این بیماری ایستادند.
این ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان، خاطرات حماسه‌های ایام دفاع مقدس را زنده می‌کند همان‌طور که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند: آن دسته از عزیزان کادر درمانی که عاشقانه و عاقلانه در این جهاد فی سبیل‌الله خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را نثار کرده‌اند، از پاداش عظیم مقام شهید برخوردار و سایر عزیزان نیز در این سنگر خدمت‌رسانی مفتخر به دریافت لقب مدافعان سلامت شده‌اند، وجود پرمهر و نیکوکارشان در جای‌جای خاطره‌ی مردم ایران خواهد ماند و فراموش نخواهد شد.
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز به جهت جایگاه ویژه‌ای که صنعت نفت دارد و در واقع پشتیبان عملیات در صنعت است، با تلاش تمامی پزشکان، پرستاران، کادر درمان و دست‌اندرکاران واکسیناسیون علیه کرونا و سایر عزیزان زحمتکش این حوزه، در امر خدمت‌رسانی به کارکنان شریف صنعت نفت و خانواده‌هایشان، خاضعانه در این راه جانفشانی و ایثار کردند و از این رو خدای بزرگ را شاکریم که این عزیزان با تلاش و از خودگذشتگی توانستند در مدیریت پیک‌های مختلف بیماری کووید ۱۹ سربلند ظاهر شوند و آنچه در توان بوده به منصه ظهور گذاشتند.
امید است در ایام ولایت عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار با گسترش واکسیناسیون، به فضل و رحمت الهی با سربلندی و سلامت این روزها را سپری کنیم و همگان با مهر و آرامش، شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری منحوس باشیم.
اینجانب ضمن سپاس از تلاش جهادگونه کادر درمان صنعت نفت و کشور به‌ویژه جامعه پرستاری صنعت نفت، برای یکایک ایشان و خانواده‌های محترمشان از درگاه احدیت سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت دارم.

دکتر سید مهدی هاشمی رییس هییت مدیره و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت‌نفت نیز در پیام تبریک خود به مناسبت روز پرستار آورده است:

1

پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت عاشورا حضرت زینب کبری (س) است. باعث افتخار است که روز پرستار مزین به نام بانوی صبر و شکیبایی حضرت زینب (س) است. بحران کووید ۱۹ نشان داد پرستاران انسان های بی ادعایی هستند که به معنای واقعی کلمه، در این روزهای سخت با همت و پشتکاری خالصانه، تمام تلاش خود را معطوف می سازنند تا بیماران  و دردمندان، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند که اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد و دعای خیر التیام یافتگان بدرقه دست‌های پرتوان آنان است.
اینجانب سالروز ولادت حضرت زینب (س) را به تمامی کادر پرستاری پرتلاش و فداکار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  تبریک و تهنیت عرض نموده  و ایامی سرشار از توفیقات روز افزون الهی برای تمامی زحمت کشان این عرصه از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

در پیام تبریک محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار آمده است: 

1

«پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم، بزرگ پرچمدار واقعه کربلا، حضرت زینب کبری "سلام الله علیها"ست؛ بانویی که پس از واقعه بزرگ عاشورا بار سنگین نهضت حسینی و پرچم پرافتخار ولایت را بر دوش گرفت و با صبر و بردباری، رسالت مهم آگاهی بخشی و پرستاری از این نهضت و انتقال پیام آن به نسل‌ها و عصرهای بعدی را با سربلندی به سرانجام رساند.
پرستاری پیش از آنکه تخصص و حرفه باشد هنریست متعالی، تا انسان‌هایی صبور هنرمندانه آلام بیماران را مرهم نهاده و زخم‌های جسم و روح آنان را التیام بخشند. این رسالتی بس سنگین و ارزشمند است که پرستاران متعهد با بردباری، عشق و مهربانی به دوش میکشند و میکوشند به شایستگی از عهده آن برآیند و ما جلوه‌های آن را در کشور عزیزمان در برهه‌های گوناگون دیده‌ایم؛ بخصوص در جنگ تحمیلی نمودهای عینی فراوانی به عنوان الگوهای پرستاری به دنیا معرفی کرده‌ایم.
در شرایط کنونی نیز که جهان درگیر بحران شیوع بیماری کروناست، بار دیگر شاهد تکرار جلوه‌های ایثار، شکوه و فداکاری در جامعه پرستاری ایران هستیم و کادر درمان و پرستاران شریف میهن و بالاخص همکاران محترم صنعت نفت با تأسی از حضرت زینب (س) ایثاری شرافتمندانه دارند؛ و این تکراری است از جلوه‌های ایثار ۸ سال دفاع مقدس که شیر زنان و دلاورمردان این سرزمین در لباس مقدس پرستاری و کادر پزشکی بدون هیچ چشم داشتی به جبهه‌ها رفتند و بسیاری از آنها  به خیل شهدا پیوستند.
اینجانب ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر سلامت و خانواده‌های ارجمند ایشان، میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب "سلام الله علیها" را به محضر تمامی کادر درمان و پرستاران گرامی تبریک عرض نموده و از تلاش‌های مستمر ایشان به ویژه در دوران سخت کرونا در بیمارستان‌ها‌ و مراکز بهداشتی صنعت نفت، صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

در متن پیام مهدی علی‌مددی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفتکه به مناسبت سالروز با سعادت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار منتشر شد، آمده است: 

1

امروز، روز پرستار و گرامیداشت عزیزانی است که «تقدس»، «امید» و «ایثار» را معنا بخشیدند. در برگ برگِ تاریخ کشورمان، هرکجا روایتی از دفاع قهرمانان ملی و یا شهادت در راه دین و کشور است، نام پرستاران، این مدافعین سختکوش، بی‌ادعا و طلایه‌دار سلامتی نیز بر تارک آن می‌درخشد.

از روزهای آغازین هجوم متجاوزین به خاک مقدس ایران اسلامی تا حوادثی چون زلزله و سیل‌های مخرب، پرستاران ایثارگر، رکن اصلی و همراه قهرمانان دفاع مقدس و سپس یاور حادثه‌دیدگان بوده‌اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز این طلایه‌داران ایثار، جان بر کف با حضور مستمر و خستگی‌ناپذیر، قلب ویروس مخرب را نشانه رفته و با تقدیم ده‌ها شهید همکار، از تمامی تلاش خود فروگذار نکرده و هموطنان را یاور بودند.
فرصت را غنیمت دانسته و ضمن تقدیم صمیمانه‌ترین تبریک به مناسبت روز پرستار به پیشگاه این عزیزان، به‌ویژه پرستاران شاغل در صنعت نفت که همواره تلاش، ایثار و حضور فعال و مستمرشان در مراکز درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مشهود است، امید آن دارم خداوند متعال، اینجانب و سایر مدیران صنعت نفت را در راستای پاسخگویی هرچند ناچیز به ایثار این همکاران متعهد، توفیقی در خور، عطا فرماید.
پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت‌نفت گچساران هم این روز را به فرشتگان سفیدپوش بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک می‌گوید.
۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۵۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید