سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۳۳

اخبار

ارائه مشاوره تلفنی برای بیماران کرونایی توسط مرکز بهداشت روان صنعت نفت گچساران

مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران از ارائه مشاوره تلفنی برای بیماران کرونایی توسط این مرکز خبر داد.
سیده زهرا فاطمی به مناسبت فرارسیدن ۲۸ آوریل مصادف با هشتم اردیبهشت ماه روز روان شناسی و مشاوره و سالروز تاسیس این سازمان،‌ در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: کارکنان مرکز سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت هم به صورت تلفنی و هم با حضور مستمر در بخش های کرونایی بیمارستان نفت مشاوره بالینی در زمینه های اختلالات اضطرابی، استرس، خود مراقبتی و آرام سازی به بیماران ارائه می دهند.

1

خدمات جدید مرکز مشاوره 
وی در ادامه گفت: صدای مشاور مرکز سلامت روان بهداشت و درمان و صنعت نفت گچساران با شماره تماس ۲۱۰۰۰ از اواخر سال گذشته راه اندازی و از ساعت ۷ونیم صبح تا ۱۴ آماده پاسخگوئی به مردم می باشد.
فاطمی اظهار داشت: راهنمایی و مشاوره در زمینه فردی، خانوادگی، ازدواج، فرزند پروری، تحصیلی، آموزشی و روانشناختی از جمله خدمات صدای مشاور است.
وی عنوان کرد: بیشترین تماس با صدای مشاور مربوط به بیماران کرونایی که در قرنطینه خانگی قرار دارند می باشد.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران همچنین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لغو کلاس های حضوری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اقدام به بارگزاری پمفلتهای آموزشی حوزه مشاوره و بهداشت روان بر روی سایت الکترونیکی خود جهت دسترسی آسان تر کارکنان خود نموده است.
فاطمی پایش کودکان دارای چاقی شکمی با همکاری واحد بهداشت خانواده و تغذیه بیمارستان نفت را از دیگر اقدامات جدید مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.
وی ضمن تشکر از تیم مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران ادامه داد: این مرکز با تیم مشاوره‌ای ۶ نفره متشکل از روانشناس بالینی، مشاور راهنمایی و مشاور آموزشی و تحصیلی و پزشک متخصص اعصاب و روان، از طریق شماره تلفن شهری ۳۲۲۲۰۶۰۴، شرکتی ۲۴۶۰۰ و ۲۱۰۰۰ از روزهای شنبه تا چهارشنبه به پرسش‌های جمعیت تحت پوشش درباره مسایلی که این روزها با آن مواجه‌اند پاسخ می‌دهد.

کاهش ۵۲ درصدی مراجعات

مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران در ادامه بیان کرد: دو هزار و ۴۰۰ مورد خدمات مختلف توسط مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به خانواده های نفت و گاز گچساران در سال گذشته ارائه شده است.

 وی با اعلام اینکه از این تعداد یکهزار و ۱۲۰ مورد روانشناسی و مشاوره، ۶۹۳ مورد کاردرمانی و ۵۸۷ مورد گفتار درمانی بوده است، افزود: بیشترین فراوانی مراجعات در سال گذشته به ترتیب در ماههای مرداد، مهر و تیر صورت گرفته است.

فاطمی در ادامه یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا و سرعت و نحوه انتشار آن آمار مراجعات حضوری به این مرکز نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۲ درصد کاهش و در مقابل مشاوره تلفنی افزایش داشته است.
فاطمی تصریح کرد: در مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدماتی از جمله مشاوره خانواده ، زوج‌درمانی ، خانواده‌درمانی، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودکان، نوجوانان و جوانان، ازدواج، مشاوره شغلی، مهارت‌های زندگی، روان‌درمانی، روان‌سنجی، گفتاردرمانی، توانبخشی و بازتوانی جسمی و حرکتی ارائه می‌شود.
گفتنی است در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۴۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید