سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱

اخبار

آمادگی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با آمادگی کامل و جدی اعضای تیم آتش‌نشانی ،تریاژ ، حراست و سایر نیروهای حاضر در مانور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، به منظور آمادگی، پاسخ و ارزیابی تیم آتش‌نشانی و حراست بیمارستان بعثت و در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه، مانور آمادگی و مقابله با آتش سوزی احتمالی بافت سازه‌ای در کنار ساختمان آزمایشگاه مرکزی بیمارستان بعثت راس ساعت 11 صبح با اعلام وضعیت های شرایط اضطراری توسط فرمانده حادثه (رئیس بهداشت ودرمان ) از طریق پیجر مخابرات بیمارستان برگزار شد.
در این مانور طبق سناریوی از قبل تهیه شده توسط دبیر کمیته مدیریت بحران ، بر اثر آتش سوزی علف‌های خشک ، دمای بالای هوا و تغییر مسیر باد به سمت ساختمان آزمایشگاه مرکزی ، آتش ، دود و خاکستر حاصل از آن سبب سوختگی و تنگی نفس مراجعان و پرسنل خدمات آزمایشگاه شده که گزارش وقوع آتش‌سوزی توسط پرسنل حراست که در حالت گشت زنی بوده ، فورا" به مترون بیمارستان و رئیس حراست اطلاع داده می‌شود.
زینب مهری‌زاده مترون بیمارستان طبق برنامه فعال‌سازی در زمان حادثه به فرمانده حادثه و مدیر داخلی بیمارستان اطلاع می‌دهد و فرمانده حادثه ضمن اعلام وضعیت نارنجی، تیم ارزیاب و آتش نشانی را فعال نموده و به سمت محل حادثه هدایت می نماید.
پس از گزارش کامل حادثه توسط تیم ارزیاب به فرمانده حادثه ، وضعیت قرمز اعلام شد و تیم ستادی بحران را به اتاق فرماندهی بحران فراخوان می نماید و مترون بیمارستان نیز تیم تریاژ را فعال نموده و با کلیه تجهیزات درمانی اولیه در جلوی اورژانس مستقر شده و اعضای ستادی با نیروهای مستقر در صحنه عملیات گزارش لحظه به لحظه حادثه را دریافت و به فرمانده حادثه گزارش می دهند.
تیم حراست بیمارستان در اطراف محل حادثه به دستور افسر ایمنی صحنه حادثه کمربند حفاظتی تشکیل داده و از ورود افراد به محل حادثه جلوگیری می‌نمایند و تیم آتش‌نشانی بیمارستان با کلیه تجهیزات آتش‌نشانی و حفاظت شخصی به دستور افسر ایمنی صحنه اقدام به خاموش کردن آتش کرده و همزمان برای جلوگیری از وسعت آتش‌سوزی با آتش‌نشانی منطقه تماس گرفته و تقاضای کمک می نماید.
پنج نفر از مصدومان سوختگی و تنگی نفس با هدایت مسئول ایمنی بیمار خارج از ناحیه داغ و گرم، در ناحیه سرد به تیم تریاژ تحویل و سریعاً به اورژانس منتقل می‌شوند و پس از اینکه ماشین آتش نشانی به محل حادثه وارد شد ، اقدام به خاموش کردن کامل آتش نمودند و توسط تیم ارزیاب گزارش کامل به دکتر تندر فرمانده حادثه داده می‌شود و ایشان با اعلام وضعیت آبی و سپس سفید پایان مانور را در ساعت 12 و 45 دقیقه اعلام نمودند .
همچنین پس از بازدید مدیریتی توسط اعضای ستادی از محل حادثه و مصدومین فرضی در اورژانس بیمارستان دکتر محسن تندر رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به عنوان فرمانده حادثه یادآور شد: این مانور آتش‌سوزی و اطفاءحریق در راستای بالا بردن سطح ایمنی عملکردی این مرکز با توجه به ریسک پذیری بالای منطقه عملیاتی گچساران برگزار شد.
وی با اشاره به حضور به موقع و جدی اعضای تیم آتش‌نشانی و تریاژ و حراست بیمارستان و سایر نیروهای حاضر در مانور به میزان توانمندی و کارآمدی تیم مدیریت بحران بیمارستان اشاره و از حضور اعضای شرکت کننده در مانور تقدیر و تشکر کرد.

مانور آتش سوزی 96


۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید