سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۸

اخبار

برگزاری کارگاه اورژانس هوایی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

کارگاه اورژانس هوایی با حضور رئیس اورژانس هوایی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و هیئت همراه،‌ رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان شبکه بهداشت و درمان گچساران، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، مدیران ستادی و کارکنان و پرسنل فوریت های پزشکی و اورژانس بیمارستانی در سالن اجتماعات بیمارستان نفت گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، دکتر محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: با توجه به معضلات ترافیکی و اینکه بیش از ۶۰% مناطق کشور ما کوهستانی و صعب‌العبور بوده ، به ویژه در فصل زمستان در بسیاری از مناطق ارتباط زمینی کاملا قطع می‌شود.
وی افزود: در این شرایط نامساعد جوی ضرورت امداد و حضور هوایی الزامی بوده و بنابراین در راستای کاهش تلفات و مصدومین حوادث، اورژانس هوایی کشور نیازمند تقویت، توسعه و استفاده از بالگردهای مجهز با ایمنی بالا و خدمات‌دهی مناسب در شرایط مختلف جوی هستیم.
دکتر سرور در خصوص فرایند همکاری در بخش امداد و نجات میان یگان های امدادی پایگاه های هلال احمر با یگان های امدادی فوریت های اورژانس یادآور شد: این دو یگان امدادی بدون هیچ‌گونه موازی کاری مکمل و همراه همدیگر هستند و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و درمانی و مداخله در امور پزشکی بر عهده نیروهای امدادی فوریت های پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی و عملیات امداد و نجات و رهاسازی برعهده جمعیت هلال احمر است.
وی گفت: خدمات بالگرد، خدمات مدرن و گرانقیمتی در سطح جهان می باشد اما با توجه به نجات جان انسانها، این هزینه‌ها در مقایسه این نجات و امداد قابل قیاس نیست چرا که حفظ جان انسان، رفتاری انسانی و با کرامت است.
دکتر سرور با یادآوری این‌که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت بخشی از حاکمیت، خود را مکلف  میداند که تمام امکانات مورد نیاز سلامت جامعه را تامین نماید اما بهره وری و استفاده بهینه از این امر بسیار مهم است، تصریح کرد: از بالگرد هوایی علاوه بر انتقال مصدومین و بیماران، در راستای انتقال اعضای حیاتی جهت پیوند و انتقال داروهای گران‌قیمت که شرایط نگهداری در نقاطی که امکان پذیر نباشد، نیز استفاده می شود.
رئیس اورژانس هوایی کشور تصریح کرد: ضرورت دارد استفاده از توان و ظرفیت بالگرد هوایی برای خدمت به همنوعانمان را ارتقاء بخشیم و لذا آموزش هایی که در این زمینه وجود دارد را برای نجات جان بیماران و مصدومان به کار گیریم.
دکتر محمد سرور در این کارگاه آموزشی، مسائل و موضوعات مروبط به آموزش خدمات اورژانس هوایی را برای پرسنل اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی تشریح کرد.

کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 6
کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 5
کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 4
کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 3
کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 2
کارگاه آموزشی اورژانس هوایی96 1
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید