سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷
 

اخبار

نشست آموزشی تیم سلامت خانواده مناطق برگزار شد/دکتر سمیع : هدف اصلی سازمان پزشکی سلامت نگر است

​نشست آموزشی تیم سلامت خانواده مناطق با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل،دکتر مجید رزاقی مدیر سلامت ، دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده سازمان و جمعی از کارشناسان حوزه سلامت خانواده مناطق در ستاد سازمان طی دو روز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان در نخستین روز از این جلسه ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و تشکر از حضور کارشناسان حوزه سلامت خانواده در این جلسه گفت: پزشکی خانواده معنا و مفهوم سلامت محور دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما در سطح صنعت نفت و جمعیت تحت پوشش این است که نگاه درمان محوری را تغییر دهیم و فرهنگ سلامت محوری را جایگزین آن کنیم.
دکتر سمیع بیان داشت: جمعیت تحت پوشش ما باید به این باور برسند در جهت پیشگیری و حفظ تامین سلامت خود یا اعضای خانواده باید قبل از بروز بیماری به تیم پزشکی مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در سطح مراکز برای پوشش بسته  های خدمتی سلامت خانواده اظهار داشت: باید فعالیت خود را در حوزه پیشگیری و نگاه سلامت محور افزایش دهیم. امروزه معضل اصلی در حوزه بهداشت و درمان کنترل بیماری های غیر واگیردار است .

سلامت  3
سلامت  1

وی ادامه داد: در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر، بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود و علت شایع آن بیماری غیر واگیر دار است. باید تمام تلاش ما کنترل بیماری های غیرواگیر دار در بین جمعیت تحت پوشش باشد.

دکتر سمیع با تاکید بر ایجاد جامعه سلامت محور اذعان داشت: فعالیت های بهداشتی و درمانی سازمان با اجرای «طرح تحول نظام سلامت»در سطح مجامع کشوری پیشرو بوده است .

 دکتر  مجید رزاقی، مدیر سلامت سازمان  سخنران بعدی این نشست با اشاره به فعالیت های حوزه سلامت با محوریت پیشگیری گفت : سیاست سازمان ارائه خدمات سلامت محور و پیشگیرانه است و در سال جاری این مهم در حوزه دهان و دندان وارد گام های جدیدی می شود.

وی افزود: درخواست مدیران ارشد در سطح وزارت نفت تعامل بیشتر بین طب صنعتی و  پزشکی خانواده است و این مهم پس از انجام معاینات دوره ای با پیگیری درمان مراجعه کنندگان میسر می شود.

مدیر سلامت سازمان با اشاره به اطلاع رسانی بیشتر  خاطر نشان کرد :  مهمترین دغدغه مدیران سازمان ارائه خدمات شایسته در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان است و اقدامات مهمی صورت  گرفته اما اطلاع رسانی در سطح جمعیت تحت پوشش مناسب نبوده و انتظار می رود زین پس با هماهنگی حوزه سلامت و روابط عمومی این مهم تسریع شود.



سلامت  2
سلامت  1

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید