سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۶
 

اخبار

کارگاه آموزشی محاسبات دارویی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

کارگاه آموزشی محاسبات دارویی با حضور تعدادی از پرستاران ، ماماها ، کارکنان اتاق عمل و بیهوشی شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ نواب زراعت کیش در این کارگاه آموزشی به اهمیت محاسبات کلینیکی داروها در پیشگیری از عوارض دارویی پرداخت و گفت : یکی از مراقبتهایی که پرستاران برای بیماران خود انجام می دهند ، مراقبت دارویی می باشد .

1

وی ادامه داد : بمنظور پیشگیری از عوارض دارویی ، پرستاران ضمن دادن دارو از راههای مجاز ، مقدار داروی دستور داده شده را می بایست محاسبه کرده و به بیمار خود بدهند .  
زراعت کیش گفت : به دلیل اجازه تجویز و استفاده داروها توسط پرستار در موقعیت های بحرانی ، تنوع نوع روش استفاده از داروها ( بولوس ، انفوزیون ) ، اثر گذاری بعضی از داروها با دوزهای خیلی کم ( دوپامین ) ، اختلاف زیاد بین دوز درمانی در بین داروها ( آتروپین ، بریتلیوم ) ، اختلاف کم بین حداقل و حداکثر دوز ها درمانی داروها ( ایزوپرترنول ، نیپراید ، لیدو کائین ) ، تغییر در مکانیسم تاثیر داروها با کمترین تغییر در دوز دارو ( دوپامین ) ، و اختلاف زیاد مابین دوز دارو و مقدار دارو در آمپول ها و ویالهای  موجود ( TNG ، نیپراید ) محاسبات کلینیکی داروها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد .
کارشناس ارشد ارزیابی خدمات دارویی شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران یادآور شد : در هنگام نوشتن دستورات دارویی در پرونده یا کاردکس معمولا از علایم اختصاری که مورد قبول عموم می باشد ، استفاده می شود .
زراعت کیش همچنین توضیحاتی در خصوص محاسبه مقدار دوزاژ داروهای درصدی ارائه داد و گفت : بعضی از فراورده های دارویی ( مانند لیدوکائین ، کلسیم ، منیزیم و ...) به صورت درصد بیان می شود . 
وی ادامه داد : معمولا" این قبیل داروها در بخش مراقبت های ویژه مورد استفاده قرار می گیرند و برای محاسبه مقدار داروی مورد نیاز از محلولهای تزریقی می توان به دو صورت عمل نمود .
زراعت کیش گفت  : محاسبه تنظیم قطرات سرم به دو شیوه روش فرمول و تجزیه – تحلیل انجام می گردد .
وی تاکید کرد : روش فرمول مختص سرم ها و محلول های انفوزیونی است که به صورت لیتر در ساعت و یا میلی لیتر در ساعت تجویز می شوند .
مدرس این کارگاه آموزشی توضیحاتی نیز در خصوص محاسبه تعداد قطرات میکروست برای شرکت کندگان ارائه داد .

1

1

 
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۷۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید