سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۳

اخبار

روز شمار هفته دیابت اعلام شد

اسامی روزهای هفته ملی دیابت از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ براساس این روز شمار اولین روز این هفته شنبه (۱۸آبان) به نام « دیابت ، رسانه و خانواده » ، یکشنبه ( ۱۹آبان) به نام « دیابت ، آموزش و خانواده » ، دوشنبه ( ۲۰ آبان) به نام « دیابت ، سازمان های مردم نهاد و خانواده » ، سه‌شنبه (۲۱ آبان) به نام « دیابت ، تغذیه و خانواده » نامگذاری شده است .

1

22 تا 24 آبان ماه به ترتیب با عناوین « دیابت ، خودمراقبتی و خانواده » ، « دیابت ، مشارکت های محلی و خانواده » و « دیابت ، فعالیت بدنی و خانواده » نامگذاری شده است .
چهاردهم نوامبر ، سالگرد تولد فردریک بانتینگ کاشف انسولین ، نخستین بار در سال ۱۹۹۱ با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است .
هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل ، عوارض ، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است .
مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۶ با تصویب قطعنامه برجسته و منحصر به فرد ، دیابت را یک بیماری مزمن و ناتوان‌کننده با هزینه‌های هنگفت معرفی کرد که خانواده‌ها ، دولت‌ها و کل جهان با آن مواجه است .
براساس قطعنامه سازمان ملل ، چهاردهم نوامبر (۲۳ آبان) روز جهانی دیابت اعلام و از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز ۱۸ تا ۲۴ آبان با عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شد .
سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، امسال شعار روز جهانی دیابت 23 آبان ماه را « از خانواده‌تان محافظت کنید (Protect your Family) » تعیین کرده است .
 
۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۵۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید