سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۴۷
 

اخبار

مراسم گرامی داشت شهدای قیام 19 آبان گچساران برگزار شد

همزمان با چهل و یکمین سالروز قیام 19آبان ، مراسمی با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار گچساران امروز یک شنبه در مسجد شهیدان برای بزرگداشت شهدای گرانقدر این حرکت حماسی برگزار شد .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ جوانان گچساران در 19 آبان سال 57 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی ، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان گچساران به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ ساز برپا شد .

19آبان سال 57 سند افتخار مردم شهیدپرور گچساران است ، روزی که جوانان این شهرستان تا پای جان برای دفاع از حق و حقیقت ایستادگی کردند . 

در پاییز 1357 در حالی تلاش‌های ملت ایران اسلامی برای پایان دادن به حکومت استبدادی و وابسته به بیگانه پهلوی به‌ روزهای اوج خود نزدیک می‌شد ، مردم انقلابی شهرستان گچساران نیز همگام با دیگر نقاط کشور با مقاومت در برابر طاغوتیان در اعتصاب‌های کارکنان نفت و حماسه روز 19 آبان نقش آفرینی کردند . 

با حمایت شخصیت‌های برجسته انقلابی این شهرستان تجمع مردمی جلوی مسجد شهیدان فعلی که آن زمان مسجد جامع نام داشت شکل گرفت و بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایی علیه حکومت شاه منتشر شد . 

در روز تاریخی 19 آبان غریب پرویزی ، سید مذکور پارسی ، محمد فراشبندی ، حسین امینی ، حسین کیامرثی ، نجف بلادیان و رحمت بشارت به شهادت رسیدند . 

دستگیری 30 تن از جوانان انقلابی و انتقال آنها به زندان‌های ساواک بخش دیگری از این روز تاریخی در گچساران بود . 

در این آیین از خانواده های شهدای گرانقدر قیام 19 آبان گچساران تجلیل شد .

1

1

1

1

1
1
1

1

1

1

1

1

1
1

1

1

1

1

1

 
۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۶۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید