سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷

اخبار

همایش پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد + مشروح و گزارش تصویری

همایش پدافند غیرعامل گچساران با حضور نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در سالن آموزش برگزار شد .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این همایش گفت : با رعایت کامل پدافند غیرعامل می توان از هر نوع حادثه ای پیشگیری کرد . 

1

 مهندس هوشنگ صیدالی تصریح کرد : رده های حفاظتی به سه دسته مهم، حساس ، حیاتی ، تقسیم می شوند که با در نظر گرفتن این موارد و اهمیت آن با آمادگی کامل می توان از حوادث احتمالی جلوگیری و آن را کاهش داد .

وی با اشاره به بارش های سال گذشته و وفور آب عنوان کرد : همان گونه که آب مایه حیات است اگر کنترل نشود می تواند منجر به خسارت جانی و مالی جبران‌ناپذیر گردد. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با بیان اینکه یکی از آبراهای منازل شرکت بهره برداری نفت و گاز از نقطه شمال به سمت مرکز و جنوب شهر پیش روی دارد گفت : در صورت عدم رسیدگی احتمال ورود خسارت پیش بینی می شود .

وی متذکر شد : هیچ مانعی در مسیر آزادسازی این آب راه وجود ندارد .

مهندس صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آمادگی کامل دارد در کنار دیگر ادارات شهرستان در جهت رفع حوادث قدم بردارد تصریح کرد : ادارات باید کم کم وابستگی های خود را از شرکت بهره برداری نفت و گاز کاهش دهند .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران همچنین به کارهای مقاوم سازی انجام شده در بافت فرسوده شهرستان اشاره کرد و گفت : مدیران عامل شرکت های تابعه مناطق نفت خیز جنوب از مناطق بازسازی شده بازدید و الگوبرداری های صورت داده تا در شهرستان خود این نوع مقاوم سازی را به انجام برسانند .

 مهندس صیدالی در این همایش از خدمات ارائه شده اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تقدیر کرد .

 نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت : ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بررسی و پایش مستمر خطوط لوله نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب در بودجه ۹۸ اختصاص یافته است . 

غلامرضا تاجگردون افزود : با توجه به ضرورت پایش مستمر تاسیسات نفتی شرکت بهره برداری نقت و گاز گچساران و برای اطمینان از ایمن بودن تاسیسات این میزان اعتبار در نظر گرفته شده است .

1

تاجگردون تصریح کرد : بی‌توجهی و جدی نگرفتن اصول پدافند غیرعامل در جامعه خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند .

وی گفت : اگر موضوع پدافند غیرعامل به طور شایسته در جامعه توسعه نیابد کشور در معرض تهدیدهای خطرناک و غیرقابل جبران ناپذیری قرار می گیرد .

تاجگردون با بیان اینکه نگاه به پدافند غیرعامل باید یک نگاه تخصصی باشد اظهار کرد : مسئولان نهادها و دستگاه های دولتی باید در بخش های مختلف با مسئولان پدافند غیرعامل همکاری کنند تا بتوان در روزهای بحران با تهدیدها مقابله کرد .

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اعتبارات سازمان پدافند غیرعامل در ردیف بودجه سالانه دیده می شود ، افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ تصویب شد که درصدی از اعتبار دستگاه ها به رعایت الزامات پدافند غیرعامل در همان دستگاه هزینه شود .

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 
۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۹۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید