سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۷

اخبار

گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران+گزارش تصویری

آیین گرامیداشت روز جهانی پرتونگاری (رادیولوژی) روز شنبه با حضور رئیس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران ، معاونین ستادی و کارکنان بخش رادیولوژی (تصویربرداری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ در این آیین از خدمات کارکنان بخش پرتونگاری (رادیولوژی) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تقدیر و تشکر شد .
هشت نوامبر 1895 ، مصادف با 17 آبان ماه سالروز کشف پرتو ایکس ویلهلم کنراد رونتگن دانشمند آلمانی موفق به کشف پرتو ایکس شد که این روز با عنوان روز رادیولوژی نام گذاری شده است . 
این فیزیکدان آلمانی اشیاء مختلفی را جلوی این اشعه‌ ها قرار داد تا واکنش‌ های آن‌ ها را در مقابل یک صفحه‌ عکاسی که قابلیت ثبت تصاویر را دارد بررسی کند .
رونتگن می‌خواست بداند دست همسرش در معرض این پرتو‌های مرموز چه شکلی خواهد داشت . آن صفحه عکسی از استخوان ‌ها و گوشت او ثبت کرده بود که شباهت زیادی به عکس‌های رادیولوژی امروزی داشت .
پرتوشناسی یا رادیولوژی و گاهی تصویربرداری تشخیصی نام یک رشته از تخصص های پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیر طبیعی کمک می گیرد .

1

1

1

1

1

1

1

 
۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۷۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید