سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۳۷
 

اخبار

ارائه745جلسه کاردرمانی در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران

کارشناس کاردرمانی بيمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : طی شش ماهه نخست سال جاری 745 جلسه کاردرمانی به بیماران ارائه شد.
زهرا مبارکی به مناسبت روز جهانی کاردرمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد 204 بیمار در قالب 745 جلسه از خدمات مرکز کاردرمانی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بهره مند شدند  .

1

وی اضافه کرد : از تعداد جلسات کاردرمانی ارائه شده به بیماران 421 جلسه مربوط به کارکنان شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز و خانواده های آنها و 324 جلسه مربوط به بازنشستگان بوده است  .
مبارکی با بیان اینکه واحد کاردرمانی مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت در خرداد ماه سال 97 راه اندازی شده است افزود : با راه اندازی این واحد بیماران از مراجعه به کلینیک های کاردرمانی خصوصی بی نیازی شدند .
کارشناس کاردرمانی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بیان کرد : سال گذشته نیز یکهزار و 128 جلسه کاردرمانی به گیرندگان خدمات ارائه شده است .
مبارکی ادامه داد : این مرکز با حضور کارشناس مرتبط همه روزه از ساعت هفت صبح  تا 14عصر آماده خدمات‌رسانی به بیماران است .
وی اظهارکرد : کاردرمانی علم استفاده از فعالیت‌های هدفمند در افراد مبتلا به بیماری‌ها یا ضایعات جسمی ، اختلال در عملکردهای روانی و اجتماعی ، ناتوانی‌های رشدی ، اختلالات یادگیری و سالمندان ؛ به منظور پیشگیری از ناتوانی ، حفظ حداکثر استقلال و کسب سلامتی است .
گفتنی است خدمات کاردرمانی با هدف ارتقای سلامت و برای کسانی که دچار یا در خطر بیماری ، ضایعه ، اختلال ، عارضه ، نقص ، ناتوانی ، محدودیت فعالیت ، یا محدودیت در مشارکت هستند ، ارائه می‌شود .
5 مهرماه مصادف با 27 اکتبر به عنوان روز جهانی کاردرمانی نامگذاری شده است ، شعار امسال روز جهانی «کاردرمانی» با عنوان ”بهبود سلامت و خوب زیستن در جهان (Improving world health and wellbeing)” برگزیده شده است .  این روز به عنوان یک رویداد مهم بین‌المللی و با هدف ارتقای حرفه‌ها و مشاغل در سطح جهانی به ثبت رسیده است .

1

 
۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۹۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید