سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶

اخبار

کنفرانس آموزشی حقوق شهروندی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

کنفرانس آموزشی حقوق شهروندی در نظام اداری با مشارکت کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت نفت برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مدرس کنفرانس آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی در نظام اداری به تعارف شهروند ، نظام اداری ، حقوق شهروندی و همچنین مصادیق حقوق شهروندی پرداخت . 

1

زینب رحیم دشتی گفت : شهروندی را می توان با مفهوم شهروند کیست روشن ساخت .
کارشناس مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه شهروند یک عضو رسمی یک شهر ، ایالت یا کشور است که حقوق و مسئولیت هایی را که قانون پیش بینی و تدوین نموده به شهروند یادآور می سازد و فرد دارای حقوقی است ؛ افزود : حقوق شهروندی آمیخته ای از این مسئولیتها در قبال یکدیگر است که از نظر صاحب نظران حقوق شهروندی می تواند حقوق مدنی (آزادی فرد) ، حقوق سیاسی (حق شرکت در انتخابات) ، حقوق اجتماعی (برخورداری از حداقل استاندارد رفاه اقتصادی و امنیت) و حقوق فرهنگی ( آموزش و توسعه نیاز فرهنگی ) باشد.
وی  ادامه داد : در قرآن حقوق شهروندی با نگاهی به انسان مطرح شده است که انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است و مهمترین خاستگاه حقوقی در اندیشه اسلامی در قران کریم حق کرامت و احترام انسانی است که پایه حقوق شهروندی است .
مدرس کارگاه آموزشی ؛ حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی ، حق برخورداری از اعمال بی طرفانه و قوانین و مقررات ، حق مصون بودن از تبعیض در نظام ها ، فرایندها و تصمیمات اداری ، حق دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری ، حق حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد ، حق آگاهی به موقع از تصمیمات و فرایندهای اداری ، حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات ، حق مصون بودن از شروط اجحاف آمیز در توافق ها ، معاملات و قراردادهای اداری ، حق برخورداری افراد توانخواه از امتیازات خاص قانونی و حق رسیدگی به موقع به شکایات و اعتراضات را از جمله مصادیق حقوق شهرمندی در نظام اداری برشمرد . 
رحیم دشتی بیان داشت : انتظار می رود دستگاه های اجرایی به منظور احترام و رعایت حقوق سایر افراد در مراجعات ،  موارد اشاره شده  را رعایت کنند .

1

1

1

1

 
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۴۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید