سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳
 

اخبار

دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع «تکریم ارباب رجوع» با تدریس «وحید حیدری» در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ مدرس این کارگاه آموزشی در ابتدا به تعریف و تفاوت مشتری و ارباب رجوع پرداخت و گفت : مشتری کسی است که جهت دریافت یا خرید کالا یا خدمات به جایی مراجعه می کند و حق انتخاب دارد اما ارباب رجوع کسی است که جهت دریافت یا خرید کالا یا خدمات به جایی مراجعه می کند ولی حق انتخاب ندارد.

1

وحید حیدری با اشاره به اینکه  قوانین در هر سازمانی با سازمان دیگر متفاوت است اظهار داشت : اطلاع رسانی مناسب ، مهندسی مجدد (بازنگری و اصلاح ساختار) ، تدوین منشور اخلاقی ، پیشنهادات و انتقادات ، تشویق و تنبه کارکنان از اهداف تکریم ارباب رجوع است.
وی در ادامه این دوره آموزشی و در جمع شرکت کنندگان به تعریف موضوعاتی از قبیل هوش ، هیجان ، هوش هیجانی ، تفویض اختیار و مدیریت پرداخت .

1

حیدری ادامه داد : مدیریت عبارت است از برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، سازماندهی ، اجرا ، کنترل و نظارت و یا به عبارتی "انجام دادن کار توسط دیگران" .
مدرس این کارگاه آموزشی در ادامه افزایش رقابت ، مشتریان آگاهتر ، تشابه محصولات و گارانتی محصولات را از اهمیت های مشتری مداری برشمرد .
وی یادآوری کرد : مشتریان سازمانی به دو دسته برون سازمانی و درون سازمانی دسته بندی می شوند و مشتریان درون سازمانی جایگاه مهمتری دارند .
حیدری علت جایگاه مهم مشتریان درون سازمانی را اینگونه عنوان کرد : تا زمانی که مشتریان درون سازمانی تکریم نشوند مشتریان برون سازمانی هم متاثر از عملکرد درون سازمان خواهد بود .
وی پذیرش و برخورد انسانی ، کیفیت مطلوب مشتری ، مردم داری و حل مشکل ، سرویس دهی سریع ، قبول انتقادات و پیشنهادات ، ساعات کار طولانی تر ، تنوع و حق انتخاب را از شاخص های رضایت مندی برشمرد .
حیدری گفت : درگیر ساختن مدیریت ارشد سازمان ، گزینش مناسب کارکنان ، آموزش و بازآموزی کارکنان ، ارزیابی دائمی مشتریان ، تبیین و دستورالعمل های خدمت به مشتریان گام های طلایی خدمت بیشتر به مشتریان است. 
وی ادامه داد : اهم مشکلات مشتریان براساس نظرسنجی عدم اطلاع رسانی به موقع ، تعدد مراجعات ، وجود تبعیض ، برخوردهای نامناسب و عدم پاسخگویی مناسب می باشد .
مدرس این کارگاه آموزشی رفتار ، گفتار و کردار مناسب ، آراستگی و پیراستگی ، انجام دادن  کار با مهر و علاقه ، تبعیض قائل نشدن ، همواره در دسترس بودن و تعمیم ندادن مشکلات زندگی به اداره را از ویژگی های کارکنان مشتری مدار عنوان کرد . 
حیدری خاطر نشان کرد : مشتریان از نوع رضایت مندی به دسته های راضی ، ناراضی ، شاد ، خشمگین و شیفته تقسیم بندی می شوند .
  

1

1

1

1

1

 
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۸۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید