سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱

اخبار

فشار خون 3765نفر در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اندازه گیری شد.

مدیر تیم اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیش از 43 درصد از افراد بالای ۳۰ سال تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران غربالگری و در سامانه خوداظهاری به نشانی salamat.gov.ir ثبت شدند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ زینب مهریزاده تعداد پایگاههای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را 4پایگاه اعلام کرد و اظهار داشت : این افراد از ۱۷ خرداد نخستین روز مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون تا ۱۵ تیر با مراجعه به پایگاه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران سنجش و فشار خون خود را اندازه گیری کردند.
شناسایی یکهزار و 980نفر مبتلا به فشار خون 
مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران جمعیت بالای 30سال تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را 8هزار و 700نفر اعلام کرد و گفت : بیش از 22درصد این جمعیت دارای فشار خون هستند.
دکتر عباس بزرگی گفت : از این جمعیت مبتلا به فشار خون بالا ، یکهزار و 24نفر زن و 956نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است تصریح کرد : هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست می دهند و عروق کوچک نیز باریکتر می شوند ، فشار خون بالا می‌رود و هیچ علامتی ندارد. 
دکتر بزرگی ادامه داد : چاقی و اضافه وزن ، رژیم‌ غذایی‌ حاوی‌ نمک‌ زیاد یا چربی‌ اشباع‌ شده‌ و عدم مصرف میوه و سبزی ، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی کافی ، استرس ، مصرف‌ قرص های‌ ضدبارداری‌ ، استروئیدها و بعضی‌ از انواع‌ داروهای‌ مهارکننده‌ اشتها ، پشت میزنشینی ابتلا به فشارخون بالا را تشدید می کند.
وی سر درد در ناحیه پشت سر ، سرگیجه ، تاری دید ، خستگی زود رس ، تپش قلب و تنگی نفس شبانه یا هنگام فعالیت و درد در قفسه سینه را از علائم فشار خون بالا عنوان کرد.
دکتر بزرگی گفت : سکته مغزی ، حمله قلبی ، نارسایی احتقانی قلب و ورم‌ ریه ، نارسایی‌ کلیه و آسیب چشمی و مشکل بینایی از عوارض اصلی فشار خون بالا هستند.
بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت همزمان با روز جهانی فشارخون با شعار « فشارخون : بدانیم و اقدام کنیم » رسما کار خود را شروع و 15 تیر 98 به کار خود پایان داد . هفتم مهرماه همزمان با روز جهانی قلب نیز گزارش نهایی کمپین اعلام می‌شود.
محدوده فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و فارس است.
در حال حاضر 13هزار و69نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند ، که هشت هزار و 570 نفر آن کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش آنها و 4 هزار و 499 نفر کارکنان بازنشسته صنعت نفت گچساران و افراد تحت پوشش آنها می باشد.
 
۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۶۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید