سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۶

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی بررسی قانونی موارد مرگ و میر در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

کارگاه آموزشی بررسی قانونی موارد مرگ و میر با حضور کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ سرپرست اداره پزشکی قانونی شهرستان گچساران در این کارگاه آموزشی به تعریف گواهی فوت ، اهمیت آن در  بخش سلامت جامعه ،  تاثیرگذاری بر سیاستگذاری های بهداشتی ، اولویت بندی های سلامت و برنامه های تحقیقاتی پزشکی پرداخت.
دکتر سیده طاهره حسینی در ادامه در خصوص کسانی که می توانند گواهی فوت صادر نمایند ، در چه شرایطی اجازه صدور جواز دفن دارند ، همچنین افراد تشکیل دهنده گواهی فوت و نکات عمومی که باید در تکمیل گواهی فوت رعایت شود توضیحاتی ارائه نمود.

1

وی تصریح کرد: ثبت احوال ، پزشکی قانونی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازمان های مربوط به صدور گواهی فوت می باشند.
سرپرست اداره پزشکی قانونی گچساران همچنین در این کارگاه نکات اصلی در تنظیم گواهی فوت و احراز هویت متوفی در زمان وقوع مرگ را به شرکت کنندگان آموزش داد.
دکتر حسینی اضافه کرد : تعیین علت مرگ در گواهی فوت یکی از بخش های مهم و اصلی می باشد .
وی بیان کرد : صدور گواهی فوت مستلزم آشنایی با تعاریف واژه های مرگ ، علت مرگ ، تابلوی مرگ ، مکانسیم مرگ ، طریقه مرگ و انواع مرگ می باشد .
تفاوت گواهی فوت و جواز دفن ، مواردی که پزشک اجازه صدور جواز دفن را دارد و مواردی که باید به مرجع قضایی(پزشک قانونی)ارجاع گردد از دیگر مباحثی بود که شرکت کنندگان با آن آشنا شدند .

2

1

1

1

1

 
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۲۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید