سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۰

اخبار

برگزاری دوره "تریاژ" در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

دوره آموزشی تریاژ بیمارستانی با حضور پزشکان ، پرستاران و ماماهای شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت صنعت نفت برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ در این دوره یک روزه  شرکت کنندگان با موضوعاتی از قبیل سطح های تریاژ  (Triage) و  فاکتورهای درجه بندی بیماران آشنا شدند .
مدرس و کارشناس پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این دوره آموزشی  عنوان کرد : "تریاژ" روشی برای انتخاب مصدومین و تقسیم بندی آنها بر اساس فوریت درمان است .
 مهدی شفیعی زاده افزود : تریاژ یکی از مهمترین مفاهیم در اورژانس است که از کلمه فرانسوی trier به معنی دسته بندی گرفته شده است . 

1

وی با بیان اینکه در هر سیستمی که تعداد بیماران و شدت آسیب زیاد بوده و منابع انسانی (پزشک و تکنسین) کم باشد ، تریاژ کمک شایانی در ارائه خدمات می کند ، عنوان کرد : بدون تریاژ  اقدامات ناموثر و بیهوده بوده و منجر به اتلاف وقت می گردد . 
شفیعی زاده تصریح کرد : تریاژ این امکان را ایجاد می کند که موثرترین خدمات به بیشترین افراد در کمترین زمان ممکن داده شود .
این کارشناس و مدرس در ادامه با بیان اینکه سیستم تریاژ ESI یک سیستم تریاژ ۵ سطحی است عنوان کرد : در این سیستم بیماران براساس ۲ فاکتور اصلی شدت بیماری و میزان وخامت وضعیت بالینی بیمار و میزان تسهیلات مورد نیاز بیمار در اورژانس درجه بندی می شوند . 
شفیعی زاده افزود : بیماران در حال مرگ در سطح 1 تریاژ قرار می‌گیرند و جهت انجام اقدامات نجات بخش به اتاق احیاء منتقل می شوند .
این کارشناس پرستاری شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ادامه داد : بیمارانی است که نمی توان آنان را منتظر گذاشت و دچار یک وضعیت پر خطر ، لتارژیک و یا درد و دیسترس شدید هستند بیماران سطح 2 تریاژ هستند که باید اولین تخت خالی را به آنان اختصاص داد .
شفیعی زاده خاطر‌نشان کرد : در صورتیکه بر اساس ارزیابی پرستار ، بیمار شاخص های سطح ۱ و ۲ تریاژ را نداشت بر اساس تخمین منابع و تسهیلات احتمالی در سطوح ۳، ۴ و ۵ تریاژ دسته بندی می شوند .

1

 
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۸۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید