سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۳۳
 

اخبار

برگزاری کارگاه آموزش هوش هیجانی و آثار آن

کارگاه آموزشی هوش هیجانی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛کارگاه آموزش هوش هیجانی با مدرسی دکتر مهدی پاکروان نژاد متخصص روانپزشک با هدف آموزش کارکنان بهداشت و درمان و والدین دانش آموزان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

دکتر مهدی پاکروان نژاد در جمع کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت:هوش هیجانی یا هوش عاطفی به معنای شناخت و کنترل احساسات و هیجانات خود است.

1

وی ادامه داد:در حوزه تفکر روانشناسی و نظریات هوش در رابطه با هوش هیجانی به سه عنصر خوشحالی(احساس باطنی)،احساس خوبی و احساس ارزشمندی در عملکرد انسان تاکید می شود.

مدرس این کارگاه آموزشی عنوان کرد:انسان در هوش هیجانی دارای عقلی است که در اثر کشف های عمیق تر،داده های اطلاعاتی بیشتر و تحلیل های عمیق تر تغییر کرده اما در هیجانات وی تغییر صورت نگرفته است.

دکتر پاکروان نژاد در ادامه این نکته را یادآور شد :براساس قاعده پلاتینی یا قاعده طلایی اخلاق"انچه را برای دیگران بپسندی که به درد دیگری بخورد".

به گفته ی این متخصص روانپزشک، هوش هیجانی تا حدودی ارثی و ژنتیکی است که مربوط به زمانهای که انسان در حال شکل گیری می باشد و از لحاظ سرمستی تعبیه شده است.

وی ادامه داد:EQما را آماده می کند از انچه داریم استفاده کنیم وIQ باعث می شود از داشته ها بهتر استفاده کنیم.

دکتر پاکروان نژاد افزود:جهت تغییرIQمی بایست EQرا بوسیله ابزارهایی که در دست داریم تقویت نموده و تغییر دهیم.

وی گفت: هوش،عقل،فهم،شعور،درک،خرد،معرفت و شناخت مولفه های است که در هوش هیجانی بر آن تاکیده شده است.

مدرس این کارگاه آموزشی خودآگاهی،خویشتن داری،توانایی دیدن،تشخیص دیگری و تشخیص باید و نبایدهای بصیرتی را مولفه های شناخت هیجانات عنوان کرد.

دکتر پاکروان نژاد یادآور شد:دیگرخواهی،عشق ورزی،نوع دوستی که در وجود ما قرار دارد باعث تقویت هوش هیجانی می شود.

3

4

2

12

5

6

وی در جمع والدین شرکت کننده کارگاه هوش هیجانی مرکز مشاوره و روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت:ارسطو فیلسوف یونان باستان در اثر معروف خود(سخن وری)گفته ای تحت عنوان عصبانی شدن آسان است و همه می توانند عصبانی شوند؛اما عصبانی شدن در برابر شخص مناسب،به میزان مناسب،در زمان مناسب،به دلیل مناسب و به روش مناسب آسان نیست،دارد که میتوان آن را با هوش هیجانی مرتبط دانست.

8

دکتر پاکروان نژاد ادامه داد:از زاویه دید کودک به مسایل نگاه کردن و با او همدردی کردن،اجازه دادن به کودک برای ابراز خود،گوش دادن به احساسات بچه ها،یاد دادن چگونگی حل مسئله به بچه ها و بازی کردن با آنها  پنج گام اساسی شروع هوش هیجانی در کودکان است.

این متخصص روانپزشک با اشاره به اینکه وقتی متوجه یک الگوی رفتاری غلط در کودک می شوید بدانید احساسات فراوانی در او جمع شده و او نمی داند چطور با آن برخورد کند،تصریح کرد:بهترین درمان در این زمان بازی است.

وی در ادامه افزود:همدردی با کودک به معنای موافقت با او نیست بلکه نشان می دهد می توانید او را درک و از چشم او به ماجرا بنگرید.

دکتر پاکروان نژاد یادآور شد:استعدادهای عاطفی و هوش هیجانی باعث تقویت پشتکار و تاب آوری می شود.

وی دلسوزی،خوداگاهی،کنجکاوی،ذهنیت تحلیلی،باور،خواسته ها و نیازها،شوق و علاقه،خوش بینی،تطبیق پذیری و میل کمک به دیگران و پیشرفت خود را از ویژگی ها لازم بهبود هوش هیجانی عنوان کرد.

9

7

10

11

گفتنی است پیش از آغاز کارگاه آموزشی هوش هیجانی ویژه والدین،سالن آموزش و پژوهش مرکز مشاوره و روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با حضور دکتر محمدبخشایی رئیس بیمارستان بعثت،معاونین ستادی بهداشت و درمان صنعت نفت،حسن محمدپور رئیس اداره بهبود روابط کار و امور اجتماعی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و والدین دانش آموزان صنعت نفت گچساران افتتاح شد.

13

۲۶ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۲,۴۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید