سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۴

اخبار

برگزاری کنفرانس علمی خدمات اورژانس هوایی در بیمارستان بعثت گچساران

کنفرانس علمی خدمات اورژانس هوایی (بالگرد) در سالن کنفرانس بیمارستان بعثت گچساران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، کریم رحمانی مدرس و دبیر کمیته مدیریت بحران بیمارستان بعثت در این کنفرانس با اشاره به تاریخچه ای از خدمات آمبولانس هوایی در کشور ، بیان داشتند:زندگی امروزه بشر با سرعت سرسام آوری به سمت  ماشینی شدن  در حال حرکت است و این موضوع در کشورهای درحال توسعه به نسبت کشورهای توسعه یافته سرعت بیشتری دارد.
 
وی افزود:حاصل این تغییرات در زندگی انسان ، افزایش ریسک مخاطرات و حوادث غیرمترقبه می باشد که نتیجه آن آسیب به جان و سلامت و از دست رفتن اموال و آسیب به  محیط زیست خواهد بود.
 
رحمانی ادامه داد:تغییر در سبک زندگی ، کاهش تحرک ، تغییر رژیم غذایی بشر امروز ،استرس و اضطراب باعث بروز حوادث فوریتی و نیاز وسیع تر به خدمات اورژانس شده  که از جمله خدمات پیش بیمارستانی ، ارائه خدمات فوریتهای پزشکی توسط آمبولانس هوایی (بالگرد) می باشد.
 
 
دبیر کمیته مدیریت بحران بیمارستان بعثت تصریح کرد:با آغاز طرح تحول نظام سلامت خدمات آمبولانس هوایی بعنوان یکی از خدمات مهم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور تا تیرماه ۱۳۹۶ با ۳۲فروند بالگرد مشغول ارایه خدمت می باشند.
 
در پایان این کنفرانس رحمانی به تشریح قسمتهای مختلف بالگرد ، رعایت نکات ایمنی حمل مصدوم با هلی برد ،اقدامات حین نشست و برخواست بالگرد و سایر اقدامات کاربردی افسر ایمنی فرود و برخاست بالگرد را بصورت عملی برای حاضرین توضیح دادند.

 

00
99
4  

۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۸۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید