سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۱

اخبار

برگزاری کنفرانس سرطان دستگاه گوارش در بهداشت و درمان نفت گچساران+ تصاویر

کنفرانسی با موضوع سرطان دستگاه گوارش توسط دکتر بهادر غضنفری متخصص داخلی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، دکتر غضنفری در این کنفرانس با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به سرطان اظهار کرد: بکارگیری برخی پرهیزهای تغذیه‌ای و انجام اقدامات پزشکی و درمانی می‌توان در زمینه ابتلا به سرطان اقدامات مؤثری صورت داد.
وی تصریح کرد: 70 تا 100 نفر در هر 1000 نفر در ژاپن به سرطان عده مبتلا هستند ودرکشور ما نیز بیشترین میزان شیوع بیماری سرطان در استان اردبیل مشاهده شده است.
دکتر غضنفری با بیان این‌که با آندوسکوپی رنگی و دقیق میتوان این بیماری را در مراحل نخست تشخیص داد، افزود: معمولا سن ابتلا و شیوع این بیماری از سن 45 الی 50 سالگی است.
وی با اشاره به ریزفاکتورهای این بیماری، زمینه ژنتیکی و ابتلای فامیل درجه یک به این بیماری را نخستین ریزفاکتورعنوان کرد و گفت: وجود میکروب معده برای برخی افراد نیز احتمال ابتلا به سرطان دارد و براساس آمار انجمن گوارش افزون بر 80 تا 90 درصد افراد دارای میکروب معده هستند که با توجه به عوارض مصرف داروهای میکروب معده، این داروها برای افراد خاصی ویزیت می‌شود.
دکتر غضنفری معتقد است هر درد همیشگی معده نشانه سرطان معده و یا دستگاه گوارش نیست و در صورت پیدایش علائم اختصاصی درد معده و علائم مرتبط مانند دردهای زیر جناق سینه و سوزش سر دل طبق تشخیص پزشک باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان این‌که سیگار و مصرف الکل تا 20 درصد شانس سرطان معده را افزایش می‌دهد، ابراز کرد:کسانی که اعمال جراحی بر روی معده انجام داده باشند، افرادی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند و در محیط‌های غیربهداشتی زندگی می‌کنند و همچنین افرادی که رژیم غذایی مناسب و اصولی ندارند و غذاهای پرچرب  و پرگوشت مورد استفاده قرار می‌دهند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان دستگاه گوارش قرار می‌گیرند.
دکتر غضنفری ادامه داد: افرادی دارای گروه خونی A تا 20 درصد، افرادی که زمینه ژنتیکی دارند، افرادی دارای پولیپ، افرادی که در آندوسکوپی تشخیص داده می‌شود و آقایان از دیگر گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض این بیماری هستند و باید میکروب معده را بررسی و درمان کنند.
وی با اشاره به برخی علائم بالینی بیماری سرطان معده یادآور شد: گرچه این‌ها علائم اختصاصی نیستند اما سیری زودرس در کسانی که سنشان بالا است، دردهای مبهم سر دل، سنگینی سر دل، تهوع ، بی اشتهایی و کاهش وزن برخی از این علائم هستند.

گزارش از معصومه بوستانی

کنفرانس معده دکتر غضنفری 5
کنفرانس معده دکتر غضنفری 4
کنفرانس معده دکتر غضنفری 3
کنفرانس معده دکتر غضنفری 2
کنفرانس معده دکتر غضنفری 1

۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید