سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۱

اخبار

برگزاری مانور تهدیدات احتمالی دشمن در بیمارستان صنعت نفت گچساران

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف افزایش آمادگی بیمارستان ها در زمان بحران و انجام اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل مانور تهدیدات احتمالی دشمن در بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، به مناسبت هفته ی پدافند غیرعامل ، مانور تهدیدات احتمالی دشمن با سناریوی بمب گذاری و با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر حوادث غیرمترقبه با حضور فرماندار گچساران، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و مسئولین واحدها در محوطه بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد .

در این مانور که شامل ارزیابی وضعیت معلومات و آمادگی پرسنل بیمارستان صنعت نفت گچساران بود دکتر محمد محمدی در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و لزوم افزایش اطلاعات و آگاهی ها و تعیین مسئولیتها و تکالیف هر یک از پرسنل در برابر حوادث و بلایا برای حاضرین صحبت و همکاران را برای کسب تجربه و ایجاد آمادگی کامل ترغیب کرد .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: شناخت نقاط آسیب پذیر منطقه ، شناخت پیامدهای ناشی از تهدیدات ، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری مسئولان و پرسنل در شرایط اضطراری و بحران ، اطمینان از آمادن بکار بودن وسایل و تجهیزات ، شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی عملکرد گروه های مختلف درگیر در مانور ، هماهنگی بیشتر بین دستگاههای خدمت رسان، و ارتقا آمادگی از اهداف برگزاری این مانور بود.

محمدی با اشاره به حضور به موقع و جدی اعضای تیم آتش‌نشانی و تریاژ و حراست بیمارستان و سایر نیروهای حاضر در مانور به میزان توانمندی و کارآمدی تیم مدیریت بحران بیمارستان اشاره و از حضور اعضای شرکت کننده در مانور تقدیر و تشکر کرد. در ادامه عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در مورد مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی ، موقعیت کشور در جهان و منطقه و تعاریف و اصول کلی پدافند عامل و غیرعامل و اهداف برگزاری مانور برای پرسنل صحبت کرد .گفتنی است این مانور در راستای اهمیت آمادگی بیمارستان ها در زمان وقوع حوادث و انجام اقدامات مرتبط با پدافند غیر عامل، برگزار شد.


۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۱۲
تعداد بازدید : ۸۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید