سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۹
 

اخبار

در گرامیداشت روز خانواده /بازدید تیم مرکز مشاوره بهداشت و درمان گچساران از خانواده های مراجعه کننده با فرزندان خاص

بمناسبت روز خانواده تیم مرکز مشاوره بهداشت و درمان گچساران از خانواده های موفق (مراجعه کننده به مرکز مشاوره ) با فرزندان دارای نیازهای خاص دیدار کردند .​

خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می آورد. اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ یعنی افراد در انتخاب همسر، معیارهای ارزشی، اخلاقی و ایمانی را در نظر بگیرند، سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود. خانواده مطلوب، خانواده ای است که پدر و مادر گه گاه برای فرزندانشان تنها گوش باشند و هنر شنیدن را در خود تقویت کنند. در این صورت می توانند هرچه بیشتر به دنیای فرزندان خود نزدیک شوند و بر آن اثر بگذارند.
با توجه به اهمیت خانواده 25 ذی‌الحجه روز «تکریم خانواده و تکریم بازنشستگان» نام گذاری شده است، علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است. مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت این روز با همکاری دیگر واحد ها به دیدار دو تن از خانواده های گچسارانی رفتند و  علت انتخاب این خانواده از سوی مرکز صبر و بردباری کم نظیرشان در برابر مشکلات فرزند و مداومت در پیگیری درمان بوده است با اهدای گل و شیرینی و هدیه به این خانواده ها همراه بود.
خانواده حمیرا مرادیان که فرزند 14 ساله شان با مشکل تشنج مقاوم  به درمان و عمل جراحی لوبوتومی جلو پیشانی چپ به مرکز مشاوره و بهداشت درمان می کند با اشاره به اهمیت همدلی در  مدیریت شرایط کنونی می گویند: فرزند داشتن  لذت هایی به دنبال دارد که نمی توان منکر آن شد، لذت هایی چون دیدن رشد کودک، عشق به فرزند، احساس تعلق به یک خانواده و لذت های بی شمار دیگر. ولی سختی ها و مشکلاتی هم دارد خصوصا اگر این فرزند با مشکلات جسمی مواجه باشد که باید برای آنها آمادگی کسب کرد و با فکر و درایت آنها را مدیریت کرد.
این خانواده که به صورت پیاپی و متمادی از خدمات این مرکز (روان پزشکی، کاردرمانی، گفتار درمانی، روان شناسی ) استفاده می نمایند،و اظهار میدارند : مسئولیت پذیری پرسنل به ما این اطمینان را می دهد که به بهترین شکل به فرزندمان رسیدگی خواهد شد.
خانواده حمیرا مرادیان ضمن تاکید به روند بهبود در درمان خاطر نشان میکنند : عمده مشکلات این بیمار اختلال در حافظه کوتاه مدت ، مشکلات یادگیری،پرخاشگری و اختلال در کنترل هیجانات بوده است.
گفتنی است در طی  دو سال حضور این بیمار به مرکز ، همکاری چشمگیر خانواده و صبر و شکیبایی ایشان در روند درمان نتایج عالی به ارمغان اورده و خانواده نیز پیشرفت فرزندشان را تایید کرده اند.
 خانواده دوم انتخاب شده است از سوی مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خانواده  امیر ارسلان  حبیبی 7ساله می باشد که  با تشخیص سندرم داون از زمان تاسیس مرکز از خدمات توان بخشی و روان شناسی این مرکز استفاده می نماید. عمده مشکلات امیر ارسلان در قدرت تکلم، مهارتهای خود یاری و آموزشی می باشد.

اعتماد به نفس بالایی که در امیر ارسلان مشاهده می شود نشان از  فرهنگ غنی خانواده که منجر به پذیرش واقعیت این سندرم و عبور موفقیت آمیز ایشان است را نشان میدهد . برخورد خانواده و حمایت شان از مهمترین علت اصلی انتخاب این خانواده به عنوان خانواده موفق از سوی مرکز بوده است، همچنین با توجه به اینکه این مراجعین در هفته سه جلسه باید به مرکز مراجعه میکردند رفت و آمد این خانواده خود نشان دهنده صبر و حوصله و همچنین امید به  درمان و اهمیتی که برای فرزندشان قائل بوده اند میباشد.
گفتنی است در این دیدار تیم مرکز مشاوره متشکل از (آقای پناهی گفتار درمان ، خانم فریحی روان شناس خانم افشین پور مشاور) به همراه دکتر محمد بخشایی(جانشین رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران)، آقای اوحدی ( مدیر داخلی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران)، آقای مرادی( رئیس خدمات پشتیبانی)  حضور به عمل آوردند.


گچساران 6
گچساران 5
گچساران 4
گچساران 3
گچساران 2
گچساران 1
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۱۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید