سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۴۳
 

اخبار

اجرای ده‌ها برنامه در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت هفته حجاب و عفاف

ده‌ها برنامه مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و با حضور و مشارکت کارکنان این مرکز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، هر ساله 21 تیرماه به عنوان روز ملی حجاب و عفاف و صیانت از حریم امنیت عمومی نامگذاری شده است.
روزهای هفته حجاب و عفاف امسال با عناوینی از جمله عفاف و حجاب میراث انبیاء الهی و ملل، سیره نبوی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، هویت اسلامی، خودباوری ملی، بهداشت و سلامت روان شادی و نشاط، امنیت اجتماعی، احترام به قانون وحقوق شهروندی، اقتصاد مقاومتی، تولید و مصرف داخلی و حیا، عفت و غیرت حافظ خانواده نامگذاری شد تا ضرورت ترویج این فرهنگ مقدس بیش از پیش برای مردم و جامعه تبیین شود.
همزمان با هفته حجاب و عفاف، پایگاه فاطمه زهرا(س) این مرکز برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی، دینی و اجتماعی با حضور، مشارکت و استقبال بسیجیان پایگاه و کارکنان برگزار کرد.
نصب بنرها و پوسترهای حجاب و عفاف در واحدهای مختلف، طرح سؤالات فرهنگی و توزیع در بین خواهران با موضوع حجاب، تفسیر آیات حجاب از سوره‌های مبارکه نور و احزاب، تشکیل حلقه‌های صالحین در طول این هفته توسط برادران و خواهران به صورت جداگانه و با موضوع حجاب و عفاف، گردهمایی بانوان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالن آموزش بهره‌برداری نفت و گاز و همایش بزرگ حجاب و عفاف با دعوت و سخنرانی حجت‌الاسلام حجازی امام جمعه گچساران و برپایی چادر سلامت در محل درب ورودی همایش و ارائه خدمات بهداشتی از جمله اندازه‌گیری قند خون و فشار خون و همچنین برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف شامل عکس، پوستر و ماکت الگوی حجاب برتر در محل درب ورودی همایش با همکاری بسیج نفت و گاز گچساران از جمله این برنامه‌‌ها بود.
همچنین مراسمی به همین مناسبت پس از قرائت زیارت عاشورا و با دعوت از سروان ناصرزاده فرمانده بسیج نفت و گاز و حاج خانم دریس عضو هیئت حوزه علمیه و کارکنان واحدهای مختلف در نمازخانه بیمارستان نفت گچساران برگزار شد.
سخنرانی و تفسیر آیات حجاب در نمازخانه بیمارستان، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه سوره ملک، اهدای جوایز به حجاب‌‌های برتر، تجلیل از امام جماعت بیمارستان، مؤذن و خادمان نمازخانه توسط دارالقرآن از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این مراسم با بیان این‌که آیات مختلفی در قرآن کریم در مورد لزوم رعایت حجاب و عفاف وجود دارد، تصریح کرد: "حجاب " پرده و پوشش سراسری بوده که علاوه بر ضرورت ظاهری آن باید در ذهن و فکر و روح فرد نیز وجود دادشته باشد.
دکتر محمد محمدی یادآور شد: بعد خارجی حجاب، حجاب در نگاه و رفتار بوده و شامل مردان نیز می‌شود کما اینکه خداوند در آیه 30 سوره نور می‌فرماید: ای پیامبر به مردان مؤمن بگو تا چشم‌ها را از نگاه ناروا بپوشند و آیه 31 همین توصیه را به زنان می‌نماید.
وی با تأکید بر این‌که حجاب در گفتار، رفتار و کردار بایستی مشهود باشد و با اشاره به تعریفی از عفاف افزود: عفاف مفهوم بسیار گسترده‌تری داشته و معادل حجاب نیست بلکه وسیع‌تر است.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: عفاف، پاکی قلب و ذهن و روح یک انسان بوده که در باطن آن فرد وجود دارد و یعنی خودداری از عمل یا سخنی که حلال و نیکو نیست. (شهید مطهری)
وی ادامه داد: هر چه حجاب کامل‌تر باشد اثر تقویت‌کننده‌تری بر عفت و باطن خواهد داشت و هر چه عفت و پاکدامنی و باطن قوی‌تر باشد بیشتر به سوی حجاب سوق داده میشوند اما صد در صد نیست.
دکتر محمدی تصریح کرد: چه بسا زنان پاکدامن با عفتی که جنبه‌ی ظاهری حجاب را خیلی رعایت نمی‌کنند یا زنان با حجابی که ممکن است قلب، ذهن و روح پاکی نداشته باشند، بنابراین اگر فردی حجابش کامل نباشد حتماً به معنای بی عفتی و ناپاکی نیست و هر فرد باعفت و پاکدامنی لزوماً حجاب کامل ندارد.

۳۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید