سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۴

اخبار

آمار استراحت پزشکی کارکنان نفت گچساران کمتر از یک درصد است

رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: آمار استراحت پزشکی کارکنان نفت و گاز این منطقه کمتر از 1 درصد بوده که این آمار در نتیجه اقدامات راهبردی طب سلامت کار این مرکز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، جلسه بررسی اولیه و تعیین تکلیف کارکنان دارای معافیت از کار سنگین عملیاتی با حضور مدیران و رؤسای ادارات بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات، تأسیسات گاز، عملیات خطوط لوله،‌ ایمنی و سایر ادارات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این جلسه تأمین و حفظ و ارتقای سلامت، تشخیص زودرس بیماری‌ها و تشخیص و بررسی عوامل زیان آور و مشکلات بهداشتی محیط کار و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث شغلی و انتخاب فرد مناسب برای شغل مورد نظر بر اساس توانایی‌های فرد را از اهداف معاینات پزشکی طب سلامت کار عنوان کرد.
دکتر محمد بخشایی با بیان این‌که آمار استراحت پزشکی کارکنان نفت کمتر از یک درصد و معافیت از کار سبک برای واحدهای عملیاتی در مجموع زیر 2 درصد بوده و حد قابل قبولی است و با اشاره به حد مجاز 5 درصدی سازمان تصریح کرد: در صورتی که حد استراحت‌های پزشکی به 5 درصد برسد نیاز به بررسی عوامل فیزیکی، ارگونومیکی و روانی محیط کار بوده و این یک درصد در حد قابل قبولی از نظر شرایط محیط کار و کنترل استراحت‌ها است.
وی افزود: این آمار در واحدهای عملیاتی و خدماتی و در مجموع شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حد قابل قبولی است.
جانشین سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران یادآور شد: برای بعضی واحدهای عملیاتی تا حد بالاتری نیز رسیده که گرچه در حالت استاندارد می‌باشد اما برای کاهش این میزان نیاز به بررسی عوامل فیزیکی، ارگونومیکی، روانی و مکانیکی بوده و باید ضمن بررسی‌های دقیق، راهکارهای عملی و لازم ارائه شود.
دکتر بخشایی تصریح کرد: طی بررسی به عمل آمده مشخص شده بیشتر معافیت‌ها بیشتر به دلیل عوامل آلرژی و مشکلات تنفسی و عضلانی اسکلتی و به دلیل ماهیت کارهای عملیاتی از لحاظ آلودگی هوا و انجام کارها با استفاده از دست بوده که می‌طلبد واحد HSE شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بررسی عوامل فیزیکی و ارگونومیکی محیط‌های کاری برای کاستن عوامل زیان‌آور ارائه طریق نماید.
همچنین در این جلسه مقرر شد ضمن انجام معاینات دوره‌ای کارکنان ارکان ثالث مانند سایر نیروهای رسمی، قرارداد مدت موقت و معین توسط مرکز سلامت کار، گزارشات معافیت از کار سنگین عملیاتی قبل از ارسال به ادارات، ابتدا برای HSE ارسال و پس از بررسی‌های کارشناسی آن‌ها به همراه نقطه نظرات اصلاحی مناسب به ادارات مربوطه ارسال گردد.

تعیین تکلیف استراحت کارکنان نفت و گاز /

۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید