سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۹

اخبار

در کنفرانس ایمنی محیط کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مطرح شد؛ارگونومی محیط کار و اهمیت آن در ایجاد دردهای عضلانی

کنفرانس آموزشی با موضوع ایمنی محیط کار در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار و در آن بر اهمیت ارگونومی محیط کار و اثرات آن در ایجاد دردهای عضلانی و خستگی‌های ناشی از کار تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، این کنفرانس آموزشی با حضور کارکنان بخش‌های مختلف اداری و درمانی و به ویژه کارکنان تأسیسات و کارگران خدمات برگزار شد و موضوعات مختلفی در رابطه با ایمنی محیط کار مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.
قبل از آغاز کنفرانس، تعداد 10 سؤال پیش آزمون بین شرکت کنندگان جهت سنجش یادگیری و برآورد اثرگذاری آموزش ارائه شد و پس از جمع‌آوری توسط واحد آموزش اصلاح و بررسی گردید.
مهندس محمد محمدزاده مسئول واحد HSE  بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و کارشناس این کنفرانس با تأکید بر اهمیت پوشیدن لباس کار و روش صحیح بلند کردن بار و وسایل سنگین و نیمه سنگین ، موضوعاتی از جمله روش حمل سیلندرهای اکسیژن، استفاده از وسایل حفاظت فردی، رعایت بهداشت و پیشگیری از انتقال لباس کار به محیط زندگی و انتقال آلودگی ازمحل کار به خانواده را مورد بحث قرار داد.
از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه آموزش در زمینه ارگونومی محیط کار و اهیمت آن در ایجاد دردهای عضلانی و خستگی‌های ناشی از کار بود که ضمن تشریح علم ارگونومی و اهمیت آن توسط مهندس محمدزاده ، به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
مهندس محمدزاده در این کنفرانس با اشاره به عدم استفاده از وسایل حمل و نقل معیوب و حادثه‌ساز توسط کارگران ابراز کرد: در برخی موارد به دلیل استفاده از فرغون و وسایل حمل و نقل معیوب خطراتی متوجه کارگران می‌شود که باید در این زمینه نکات ایمنی لازم را اجرایی کرد.
وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در حین جوشکاری ، برقکاری و استفاده از وسایل حفاظتی توسط کارگران تأسیسات افزود: هرگونه تعمیرات و انجام کار با نظارت واحد HSE و اطلاع قبلی صورت گیرد و در صورت بروز هرگونه حادثه بدون اطلاع قبلی واحد HSE، عواقب حاصله بر عهده فرد مسئول انجام کار است.

کنفرانس ایمنی محیط کار 5
کنفرانس ایمنی محیط کار 3
کنفرانس ایمنی محیط کار 2
کنفرانس ایمنی محیط کار 1
کنفرانس ارزیابی عملکرد کارکنان تیر96 6

کنفرانس ایمنی محیط کار 6
کنفرانس ایمنی محیط کار 4  

 کنفرانس ایمنی محیط کار 7

 

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید